Вирусен маркетинг – Nike знае как се прави това


·      Вирусен маркетинг - какво е това? Става дума за форма на онлайн официален маркетинг според Котлър.

Поради факта, че вирусният маркетинг включва интернет като носител, той може да бъде категоризиран като електронна връзка на компанията с клиента.
През последните години Nike стартира няколко супер успешни вирусни маркетингови кампании. А те разкриват в най-голяма степен удовлетвореността на клиентите от марката.
Вирусната кампания "Touch of Gold" бе отличена с най-добра вирусна маркетингова кампания на десетилетието през 2009 година.
Краткият клип с футболиста Роналдиньо получи над 50 милиона кликвания в YouTube. Роналдиньо е показан да рита топката срещу напречната греда отново и отново. Работата на аматьорската камера доведе до разгорещен дебат сред клиентите и феновете за това, дали клипът е фалшив или истински. Тази кампания накара компанията да  се съсредоточи върху привличането на  знаменитости, като използва Роналдиньо като пилот на кампанията. Освен това показа ефективността на вирусния маркетинг: клип, който е по-малко от 3 минути, ангажира милиони клиенти, които обсъждаха въпрос, свързан с бранда. 
Вирусният маркетинг е ефективен начин за взаимодействие с клиентите. Nike може да създаде по тази начин взаимодействие с голям брой клиенти с минимални разходи. Вирусните маркетингови видеоклипове дават на компанията невероятно хитър инструмент за измерване на удовлетворението на крлиентите – това е видно от лайковете, споделянето им в социалните мрежи и множеството коментари.
Такова лично докосване, споделянето и обсъждането на вирусно съдържание по неформален начин в социалните  мрежи създава усещането за принадлежност на клиента към бранда. 


Статистиката за лидерството на Nikeе впечатляваща. Трябва да се отбележи, че Nike притежава 48% от пазара на спортни обувки в Съединените щати. През 2016 г. приходите от продажби на Nike са 32,46 милиарда.
Компанията има  31% от световния пазар на спортни обувки. Става дума за общо физически 700 магазина на Nike в световен мащаб. 45 държави в света имат офис Nike. А като сложим и онлайн магазините на компанията – картината става напълно завършена. No coment!

Ето и конкурентните предимства в тези 5 насоки:


  • Nike има винаги постоянна иновация - NIKE +. Става дума за въвеждане на подобрения на моделите и качеството на спортните обувки. Потребителите днес купуват от тази компания, за да са първи в света в технологичните търсения.
  • Nike се фокусира върху качеството на продуктите и създаването на продукти, които помагат на спортистите да се представят по-добре. Подобно на повечето лидери на пазара, "Найки" цени потребителя и значението му за осигуряване на качествен продукт. Тяхната марка е свързана с осигуряване на първокласен продукт за спортисти, които им помагат да се представят по-добре.
  • Nike се ангажира с различни инициативи за популяризиране на общностите както в САЩ, така и в световен мащаб. С това тя се отличава от другите компании в света на спорта.














Коментари

Популярни публикации от този блог

Nike и дигиталната общност

Не се обездвижвайте - 7 полезни физически упражнения

Където и да се обърнеш, можеш да намериш някой, който се нуждае от теб