Вирусен маркетинг – Nike знае как се прави това
· Вирусен маркетинг - какво е това? Става дума за форма на онлайн
официален маркетинг според Котлър.
Поради факта, че
вирусният маркетинг включва интернет като носител, той може да бъде
категоризиран като електронна връзка на компанията с клиента.
През последните години
Nike стартира няколко супер успешни вирусни маркетингови кампании. А те
разкриват в най-голяма степен удовлетвореността на клиентите от марката.
Вирусната кампания "Touch of
Gold" бе отличена с най-добра вирусна маркетингова кампания на
десетилетието през 2009 година.
Краткият клип с
футболиста Роналдиньо получи над 50 милиона кликвания в YouTube. Роналдиньо е
показан да рита топката срещу напречната греда отново и отново. Работата на
аматьорската камера доведе до разгорещен дебат сред клиентите и феновете за
това, дали клипът е фалшив или истински. Тази кампания накара компанията
да се съсредоточи върху привличането на знаменитости, като използва
Роналдиньо като пилот на кампанията. Освен това показа ефективността на
вирусния маркетинг: клип, който е по-малко от 3 минути, ангажира милиони
клиенти, които обсъждаха въпрос, свързан с бранда.
Вирусният маркетинг е
ефективен начин за взаимодействие с клиентите. Nike може да създаде по тази
начин взаимодействие с голям брой клиенти с минимални разходи. Вирусните маркетингови видеоклипове дават на компанията
невероятно хитър инструмент за измерване на удовлетворението на крлиентите –
това е видно от лайковете, споделянето им в социалните мрежи и множеството
коментари.
Такова
лично докосване, споделянето и обсъждането на вирусно съдържание по неформален
начин в социалните мрежи създава
усещането за принадлежност на клиента към бранда.
Статистиката за лидерството на Nikeе
впечатляваща. Трябва да се отбележи, че Nike притежава 48% от пазара на
спортни обувки в Съединените щати. През 2016 г. приходите от продажби на Nike
са 32,46 милиарда.
Компанията има 31% от световния пазар на спортни обувки.
Става дума за общо физически 700 магазина на Nike в световен мащаб. 45
държави в света имат офис Nike.
А като сложим и онлайн магазините на компанията – картината става напълно
завършена. No coment!
Ето и конкурентните
предимства в тези 5 насоки:
|
Коментари
Публикуване на коментар